En otydlighet kring vem som äger kunskapen i organisationen kan hämma organisationens utveckling. Vem äger kunskapen i din organisation?
Vad måste fungera varje dag? Vad måste ske varje vecka och månad? Svaret på dessa frågor kan bara verksamheten själv definiera. Oftast ställer vi bara dessa frågor kopplat till vår normala arbetssituation och inte kopplat till en krissituation.
Agil kompetensutveckling® leder till mellan 3-7% högre produktivitet.
Hur uppnår vi denna förbättringen?
På Wikipedia kan vi läsa följande: Kompetens är ett samlingsbegrepp för en individs förmåga att utföra en uppgift genom att tillämpa kunskaper och färdigheter. Med kompetens förstås en förmåga till handling i ett specifikt arbetssammanhang.
Olika former och tidshorisonter av verksamhetsutveckling
Hur passar Qualifiers koncept in i all annan utveckling som företagen redan gör? Vi har försökt definiera vilka typer av utveckling som företag och organisationer jobbar med.